Thursday, June 9, 2011

Runsing nih!!

Minggu ni minggu penin aku..
Penin + serba salah + mcm2 lah..
Sbb nya, Hubby aku dah ditawarkan Kuarters tp Apartment la dkt Parcel 5R6 sblh Picc..
kami serba slh nak menolak..sbbnya..IF kami tolak, kami kena "kiu" blk bertarikh arinih for Kuarters Teres..yg mmg beribu2 org lg tengah menunggu..dah la kuarters teres kat putrajaya ni tgl "secoet" (sikit) ja lagi, coz the last projek yg PjH buat tuk Kuarters Teres is dkt presint 15 (umah kaler kuning tu) and presint 14 (tu kira mcm projek t'bengkalai ckit)..and aku rasa harapan nak ddk Kuarters Teres adlh tipis la,BUT insyallah klo ade rezeki ada la kan..

2nd thing, kami serba salah gak nak tglkan umah yg dah kami sewa ngan Mak Dak almost 2years kat Desa Pinggiran Putra nih..
walopon umah nih alahai "comei lotei" gitu, tp environment dia sgttttt besh..
Mama aku suka aku stay cni sbbnya, IF dia dtg ziarah anak dia nih, dia just bley jln kaki ja gi kedai kat dpn umah nuh, dkt ngan kedai makan, mini market semo ada..and mama aku plak jenis suka mengemas halaman umah..everytime dia dtg cni, dia mesti cabut rumput kat dpn Porch aku yg panjang tuh..hehe..
but If rumput tu x pjg skali pon, ada ja keja yg dia cari nak wat kat halaman umah kami nih..klo dah stay Apartment camno nih??

Haaiiishh..aku slalu suh Mus pujuk Mak Dak n Pak Dak jualkan umah ni kat kami, tp NO RESPON pon!huhu.. Harga umah kat Desa Pinggiran ni pon dah bley tahan Mahal dia cam Putrajaya..
Haa ni satu lg masa elah..aku ada gak survey2 umah nak bli kat area2 nearby Putrajaya nih..
aku ngan Mus mmg prefer tgl Landed Houses..almaklumlah dah biasa ddk kampung..hehe..
tp Harga Umah skrg esp. Landed..fuhhh mmg melambung tinggi abis!
If Bangi pon terrace houses dah almost rm350K, dlm area Putrajaya sendr x yah ckp la, umah teres ja dah m'cecah rm500K..aduhaiiii..

Starting from now, aku ngan Mus dah b'tekad ni nak b'jimat cermat nak ngumpul duit utk bli umah..(chewahhh..doakan kami..huhu) Almaklumlah..dua2 org keja "mkn gaji" ja..
tp Alhamdulilah, apa2 pon aku B'syukur dgn rezki yg ada skrg..ada lg org yg lbh ssh drpd kita..kan..


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments:

mRs aGed said...

opinion aku,hg stay kat umh skang pun ok kut...senang nak wat kenduri kendara sok ni...lgipun parents kita mmg dah lama duk landed house..mmg lar sgt rimaih duk umh sangkaq burung nih...tp if hg jadik pindah..meh aku nak menyewa kat umh pak ndak hg tu k..heheheh..

wSyaFriNaS said...

hehehe..uder, hang wat aku serba salah lak..mus dah pi amik Kunci nih kat BPH..huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...